?MIĘDZY NAMI CZYTELNIKAMI?

 

Projekt czytelniczy Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego ?Między nami czytelnikami? wciąż cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród uczniów naszej szkoły. W tym roku szkolnym 2016/2017 udział w grze czytelniczej bierze kolejna klasa VIA SP. Zachęceni pierwszym zadaniem uczniowie postanowili sięgnąć po literaturę, którą czytają w wolnym czasie. Także tym razem zadanie wymagało inwencji twórczej, zaangażowania i oczywiście przeczytania wybranej lektury J.

Zadanie 1. polegało na stworzeniu żywego obrazu (czyli takiego, w którym uczniowie stali się jego postaciami) do wybranego fragmentu literackiego. Przygotowaną scenę (lub sceny) należało sfotografować i zamieścić w sprawozdaniu razem z krótkim opisem działań oraz dokumentacją zdjęciową. Następnie uczestnicy mieli za zadanie zaprezentować efekt pracy na forum szkoły. Sprawozdanie z realizacji zadania udostępniamy  w prezentacji POWER POINT zamieszczonej poniżej.

<<<< Prezentacja (format M. PowerPoint) >>>>

 

 

Zadanie 2. polegało na stworzeniu nowej, nieznanej jeszcze uczniom formy zwanej mush up, łączącej w sobie różne formy sztuki. Uczestnicy projektu postanowili więc nakręcić film na podstawie fragmentów dwóch ulubionych powieści fantastycznych: Opowieści 
z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa
oraz Hobbit. Tam i z powrotem. Efekt okazał się imponujący. Dramaturgia sceniczna, wspaniałe plenery i niesamowite efekty dźwiękowe wywołują niesamowite wrażenia, pozostając na długo w pamięci widzów.

 

Kolejnym etapem działań, jak zawsze, była prezentacja pracy na forum szkoły. Sprawozdanie z realizacji zadania udostępniamy  w prezentacji POWER POINT zamieszczonej poniżej.

<<<< Prezentacja (kliknij tutaj) >>>>

Zadanie 3., ostatnie w tym roku szkolnym, wymagało od uczestników projektu chyba najwięcej zaangażowania i pomysłowości niż dotychczasowe zadania. Składało się ono z dwóch części. Pierwsza polegała na wymyśleniu takiego działania, które stałoby się wkładem młodych odbiorców literatury w promocję czytelnictwa dla następnych pokoleń. W tym celu uczniowie wybrali książkę napisaną w XXI wieku, czyli ?Igrzyska śmierci? Suzanne Collins, ponieważ jest to lektura dla nich niezwykle poruszająca. W dalszej kolejności nagrali filmik pt. Początki Kosogłosa, prezentujący wybrane fragmenty powieści jako zachętę
do przeczytania tej książki przez przyszłe pokolenia.

W końcowej fazie zadania uczestnicy projektu wykonali kapsułę czasu, dzięki której będzie można przechować ten film przez wiele lat w ukrytym miejscu, aby tam czekał
na swych odkrywców w przyszłości.

Ostatnim etapem działań, jak zawsze, była prezentacja pracy dla szerszego grona odbiorców, tym razem dla klas V SP.

Zadanie znów dostarczyło dzieciom niezapomnianych wrażeń. Efekty ich pracy można obejrzeć w poniższej prezentacji.

 

Tymczasem życzymy udanych wakacji w towarzystwie ciekawej lektury,
a w nowym roku szkolnym zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnej edycji projektu.

<<<< Album Fotograficzny (PowerPoint) >>>>

Autor: Jolanta Samojluk

 


 

 

W roku szkolnym 2015/2016 klasa VIA SP tak jak w poprzednim roku bierze udział w grze czytelniczej Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego ?Między nami czytelnikami?. Zachęceni ciekawymi zadaniami w ubiegłym roku uczniowie znów postanowili sięgnąć po literaturę. Również tym raz na grę złożyły się 3 etapy z zadaniami wymagającymi inwencji twórczej, zaangażowania i oczywiście ??. czytania książek.

Podczas 1. etapu uczniowie ułożyli limeryk związany z promocja czytania. Następnie opracowali scenariusz konkursu dla dzieci z klas III SP dotyczący znajomości bajek i baśni. Członkowie zespołu przebrali się za postacie ze znanych utworów, a prowadząca dziewczynka w chwili wystąpienia danego bohatera zadawała widzom pytania związane
z treścią danej baśni lub bajki. Za dobrą odpowiedź uczestnicy konkursu byli nagradzani cukierkiem. Na koniec gry grupa zaśpiewała limeryk zachęcający do czytania książek. Turniej został przeprowadzony w klasie IIIa i IIIb SP i wzbudził wiele pozytywnych emocji zarówno wśród małych widzów i ich opiekunów, jak i członków koła polonistycznego.

*Sprawozdanie z realizacji zadania dostępne w prezentacji (prezentacja w wersji pdf) zamieszczonej poniżej.



W 2. etapie uczestnicy projektu postanowili wykonać grę została opartą na znajomości książki Harry Potter i kamień filozoficzny. Jej tytuł brzmi: ?W świecie Harry?ego Pottera?. Uczniowie uwielbiają wszystkie części tej lektury, oglądają filmy będące jej adaptacją, w związku z tym chętnie przystąpili do jej utworzenia. Gra została wykorzystana dn. 22.02.2016 roku na lekcji języka polskiego w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, a następnie przekazana do świetlicy szkolnej. Tam panie udostępniły grę pozostałym czytelnikom.

*Sprawozdanie z realizacji zadania dostępne w prezentacji (prezentacja.pps) zamieszczonej poniżej.




3. etap dotyczył znalezienia w okolicy, w której mieszkamy, godnej zanotowania opowieści, funkcjonującej w obiegu ustnym. Następnie nasze zadanie polegało na zredagowaniu tej historii w formie literackiej. Kolejnym działaniem było zainteresowanie efektem swoich prac potencjalnych odbiorców, dlatego też zamierzaliśmy przedstawić spisaną legendę na szerszym forum.

Uczestnicy naszego koła to mieszkańcy Gminy Juchnowiec Kościelny. Jest to okolica, ciesząca się bogatą historią, dlatego uczniowie nie mieli żadnych problemów z dotarciem do ciekawych przekazów o miejscowych rodach, pałacach i nekropoliach.

Z ogromnym zapałem zabrali się do pracy. Wychowankowie mieli jednak spory dylemat: z uwagi na liczne zbiory miejscowych legend nie wiedzieli, którą opowieść wybrać, bo wiele z nich jest niezwykłych i wartych opowiedzenia.

W końcu wybrali legendę o białej damie.

Po zredagowaniu opowieści przyszedł czas na zaprezentowanie jej dla publiczności. Uczniowie postanowili przedstawić ją w formie pantomimy dla klas I ? II SP, a następnie przeprowadzili dla młodszych kolegów mini konkurs związany z obejrzaną legendą.

*Poniżej zamieszczamy prezentację z realizacji tego zadania.(prezentacja.)

Udział w grze czytelniczej nadal wzbudza ciekawość wśród uczniów. Mamy nadzieję, że dzięki takim działaniom w wychowankach nie zgaśnie zapał do czytania literatury.

autor: Jolanta Samojluk

 


 

 

W roku szkolnym 2014/2015 klasa VASP wzięła udział w grze czytelniczej ?Między nami czytelnikami?. Jest to gra w formie konkursu zorganizowana przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe dla uczniów z całej Polski. Jej cel zakładał zachęcenie uczniów
do sięgnięcia po literaturę. Rozgrywka miała 3 etapy. Na każdym z nich uczniowie wykonywali wyznaczone zadania związane z edukacją czytelniczą. Zadania miały twórczy charakter, dawały radość i satysfakcję z przeczytanych książek. Skłaniały do rozmów
i refleksji, a nauczyciela wspierały w codziennej pracy z literaturą.

 

Podczas 1. etapu uczniowie wcielili się w rolę kucharzy i przygotowali wymyślne potrawy na podstawie ulubionych książek.

W 2. etapie uczestnicy projektu postanowili zrobić prezentację multimedialną promującą wśród kolegów korzystanie z biblioteki szkolnej. Wspólnie napisali scenariusz ukazujący historię zasmuconej książki, mieszkanki biblioteki, która zastanawia się, dlaczego dzieci i młodzież nie odwiedzają od długiego czasu szkolnej biblioteki. Wyrusza więc
na poszukiwanie rozwiązania tej zagadki. Podczas swej wędrówki po szkole książka napotyka różne osoby i chcąc zachęcić je do częstych odwiedzin w szkolnej bibliotece, wręcza im mapki. Cała historia kończy się szczęśliwie, bo uczniowie powracają do biblioteki. Prezentacja została udostępniona wszystkim klasom 4-6 w naszej szkole jako materiał
do przemyśleń na lekcje języka polskiego oraz została umieszczona na klasowym blogu
i slideshare.

Oto linki:

www.slideshare.net/slideshow/embed_code/44636064

www.naszepisanienazawolanie.blogspot.com

W 3. etapie uczniowie zaprojektowali miejsce przyjazne czytaniu. Postanowili stworzyć projekt wyciszonego, z miękkimi poduchami, pełnego książek pokoju. Projekt został umieszczony szkolnej bibliotece.

Udział w grze czytelniczej rozbudził ciekawość wśród uczniów klasy V. Dzięki temu wychowankowie poznali ciekawy sposób spędzania wolnego czasu z dala od Internetu, zrozumieli też wartość czytania. Uczniowie podczas wykonywania zadań uczyli się organizacji pracy, pracy w zespole, a także mogli wykorzystać swe liczne talenty: plastyczne, redakcyjne i inne.

autor: Jolanta Samojluk

 


 

 

W roku szkolnym 2013/2014 kilka klas ze szkoły podstawowej oraz gimnazjum wzięło udział w grze czytelniczej ?Między nami czytelnikami?. Jest to gra zorganizowana przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. W grze brały udział klasy 4, 5 i 6 szkoły podstawowej oraz 1, 2 i 3 gimnazjum z całej Polski. Rozgrywka miała 4 etapy. Na każdym z nich uczniowie wykonywali wyznaczone zadania związane z książkami albo szerzej ? z czytaniem. Gra miała formę konkursu, a jednocześnie była wzmocnieniem działań nauczyciela. Jako akcja przychodząca spoza szkoły dała uczniom dodatkową motywację do sięgnięcia po książkę. Gra miała na celu promocję czytelnictwa wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjów poprzez skłonienie ich do refleksji nad literaturą. Zadania były tak opracowane, żeby zachęcić uczniów do mówienia o książkach, komentowania ich treści i wzajemnego przekonywania do przeczytania ciekawych książek.

 

Podczas 1. etapu uczniowie tworzyli ranking 10 najchętniej czytanych przez daną klasę książek. Każdy z uczniów podał swoje propozycje 10 tytułów, po czym chętne osoby zrobiły zestawienie klasy. Na tej podstawie został stworzony Wielki Atlas Czytelnictwa. 2. etap polegał na wykonaniu plakatu filmowego promującego film, w którym grają wspólnie wybrani bohaterowie książek zajmujących 8, 9, 10 miejsce w rankingu naszego województwa. Była to okazja do twórczego działania oraz wykazania się plastyczną inwencją twórczą. Na 3. etapie uczniowie tworzyli alternatywne zakończenia dowolnie wybranych książek. 4. etap zaangażował największą liczbę uczniów, a przy tym wyszedł poza obręb klas, ponieważ włączył w działania związane z przeprowadzeniem akcji promującej czytanie całą społeczność szkolną.

Udział w grze czytelniczej wzbudził ciekawość czytelniczą wśród uczniów, zmotywował ich do sięgania po lekturę książek jako alternatywnego sposobu spędzania wolnego czasu, ukazał im wartość czytania. Uczniowie podczas wykonywania zadań uczyli się współpracy, prezentowali swe talenty plastyczne, literackie, krasomówcze, kształcili umiejętności redagowania sprawozdania, tworzenia zdjęć oraz filmów, mieli okazję do swobodnych wypowiedzi na temat przeczytanych książek oraz wykazania się kreatywnością i inwencją twórczą. Publiczne prezentowanie wyników naszych uczniów na stronie internetowej konkursu www.czytamy.pl przyczyniło się do promocji szkoły oraz tworzenia jej pozytywnego wizerunku jako placówki zaangażowanej w działania pozaszkolne.

autor: Monika Żochowska

 


 
situs toto 4d dentoto
situs toto 4d dentoto